Gunesi Gordum

Film İnceleme - Yorum
Bircok kisinin merakla bekledigi Turk filmlerinden diye dusunuyorum Mahzun Kirmizigulun yazip yonettigi Gunesi Gordum. Bence bir cok elestirmende Beyaz Melekte yakalanan basarinin devam edip etmiyecegini merak ediyor :) Beyaz Melek filmini izledikten sonra gercekten hosuma gitmisti gerek konu gerek oyuncular bana gore gucluydu ve yeni filmi Gunesi Gordum'de de oyle olacagini dusunuyorum. Bunu ogrenmemize cok kalmadi zaten 12 Mart Persembe gunu Gunesi Gordum izleyicileriyle bulusuyor.

Güneşi Gördüm (I Saw the Sun) Filmi Künyesi:
Yönetmen : Mahsun Kırmızıgül
Senaryo : Mahsun Kırmızıgül
Tür : Dram
Gosterim tarihi: 12 Mart 2009
Oyuncular : Mahsun Kırmızıgül, Demet Evgar, Hande Subaşı, Yıldız Kültür, Şerif Sezer, Ali Sürmeli, Altan Erkekli, Emre Kınay, Nurseli İdiz, Ümit Okur

Filmin konusu: Son yirmi beş yıla dair, bugüne kadar cesaretle söylenmekte zorlanılan konuları ele alıyor. Her türlü ayrımcılığa ve ötekileştirilmeye karşı duran, savaşın, kavganın, kendine benzemeyeni hor görmenin sorunun ta kendisinin olduğunu anlatan bu film, bir anlamda ‘Türkiye’nin hikâyesi’. İnsana dair her şeyi samimiyetle içinde barındıran film, ‘Çocuklara ve umuda’ adanıyor.

Mayınların arasında, doğuda bir sınır köyü... 25 yıldır iki tarafın arasında kalan çaresiz insanlar... Zorunlu göç uygulaması nedeniyle doğup büyüdükleri topraklardan, köklerinden ayrılmak zorunda kalan Altun aileleri, köklerinden koparak bir bilinmeze doğru yola çıkarlar.

Davut Altun, ailesiyle birlikte kaçak yollardan da olsa en kısa zamanda Norveç'e gitmeyi istemektedir. Haydar Altun ve ailesi içinse göç yolu İstanbul'a doğrudur... Yolculuk başlamıştır... Bitmek bilmez fıtınalardan geçip gelmiş, yollarını kaybetmiş, çaresizce bir çıkış arayan insanların, kendi güneşinden koparılmış ve geleceğin bilinmezliğinde kaybolmuş çocukların, bir göçün hikayesidir...

Güneşi Gördüm (I Saw the Sun) videosu - Trailer

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Film'i izlemiş biri olarak yorum yazmak istedim...
Zamanında emrah filmleri vardı anası kesinlikle orospu olurdu, kardeşileri ya orospu yada kanser, yada evlatlık verilirlerdi. Babaları ise hapisaneye düşüp orada ölürdü vs vs örneği çoğullamak mümkün tabi ki..
Benim burada anlatmaya çalıştığım şey bu adam belli sinema formulleri üzerinden giderek filim yapmışlar, filim'in içinde en az 5 tane, Hani emrahla annesinin emrah yavrum, anne diye bağrışarak sarıldığı sahne benzeri sahne vardı sahneler vardı...Gene emrah filimlerinden alıntı yaparsak bu filimde de mahsunun erkek kardeşi top oluyor abiside onu öldürüyor..çok amatörce düşünülmüş ama teknolojiden çok iyi faydanalınarak yapılmış ortalama bir film...gene aynen klasik aralara birazda komiklik olsun diye emre kınayı koymuşlar, hani hem güldürüyor hem ağlatıyor desinler misali.
SİNEMADA BİR KAÇ TANE SALAK AMA GERÇEKLERİ anlatıyor dedi, bunlar zaten yıllardır bilinen şeyler, senin ve birçok kişinin bunu mahsun filim yapınca anlaması durumun vehametini anlatıyor zaten ama neyse
Bu tarz filmleri daha öncede bir kaç kişi yapmıştı ama pek ilgi olmamıştı...
KISACASI BASİT MANTIK İLE KURGULANMIŞ AMA ACI İŞİ ÇOK ABARTILMIŞ BİR FİLM...ACI OLAYI KESİNLİKLE EMRAH FİLMLERİNE BENZEMİŞ...YANİ ASLINDA ANLATMAYA ÇALIŞTIKLARI KONUYU ÇOK SAÇMA ACIKLI SAHNELERLER SÜSLEYEREK ANLATMAYA ÇALIŞMIŞLAR VE BU ACI İŞİNİDE ABARTMIŞAR EMRAH FİLMLERİNE BENZEMİŞ NEREDEYSE.
AMA TABİ BEN İZLEYİN DERİM GENEDE BANA HAK VERİRSİNİZ…

Adsız dedi ki...

Selam, yorumun icin tesekkurler ben sadece trailer ve film elestirmenlerinin yazdiklarini degerlendirip guel olacagini dusundum ama bakis acin icin tesekkurler, eger sitede yer alan filmleri incelediysen bende genellikle herkesin harika dedigi filmleri sevmiyorum sanirim daha degisik acidan bakmamdan kaynaklaniyor buna en iyi ornek en son seyrettigim filmlerden olan Issiz Adam ornek gosterilebilir. Resmen bir fenomene donustu herkesin dilinde ama ben seyredince bumuymus dedim :) o yuzden yorumunda tam nedemek istedigini anladim filmi gordukten sonra tekrar bor yorum yaparim. Tesekkurler.